Ból stopy podczas jazdy na snowboardzie

Autor: 21 stycznia, 2020 Snowboard
kontuzja stopa snowboard

Inspiracją do tego tesktu jest moja kontuzja ze stycznia 2019. Nadwyrężenie tkanki miękkej powyżej kostki. Podejrzewam, że kontuzja powstała w wyniku zsumowania się wielu mikrourazów. Te z kolei były skutkiem jazdy w zużytych butach. Takie zużyte buty są miękkie i nie wspierają już stopy, wiązadeł, ani mięśni w okolicach stopy. 

Co zrobić z bólem stopy na stoku

Jeśli to nie jest poważna kontuzja, to jest duża szansa, że zmiana ustawień wiązań rozwiąże problem doraźnie. Zmniejsz kąt o 3 stopnie dla bolącej stopy. Sprawdź czy coś to dało. Jeśli nic, to teraz zwiększ o 6 stopni. Wybierz najmniej bolące ustawienie. Jeśli nadal czujesz dyskomfort, to zmniejsz rozstaw nóg o kilka centymetrów. Jeszcze sprawdź swoje highbacki, czy nie są za mocno poczylone do dołu. Najlepiej wyprostuj je kompletnie. Ewentualnie weź ibuprofen jeśli zmiana ustawień nic nie daje.

Regeneracja kontuzjowanej stopy

Potraktuj bolące miejsce mrożonką. Przyłóż przez szmatkę, nie bezpośrednio na skórę. Schłodzenie przyspieszy regenerację i ukoi ból. Nie wolno takich urazów rozciągać. Rozgrzewać możesz, ale lepiej w późniejszych etapach leczenia.

Jak przygotować stopy do sezonu

Generalnie całe nogi powinieneś odpowiednio przygotować zanim wskoczysz na deskę. Mięśnie w okolicach stopy, tył i przód łydki powinny być wzmocnione. Polecam wędrówki po górach, jogę – np. pies z głową w dół na tylne łydki i zakres ruchów stopą.

Jeśli masz stare buty snowboardowe to wyrzuć je. Standardowo żywotność butów to 50-70 dni w zależności od jakośći buta. Najlepsze modele przetrwają cały sezon, ale to tyle. Jeśli już jeździsz dobrze technicznie to warto żebyś się rozejrzał za butami twardszymi. Wiele osób kupuje na start nowy sprzęt, który jest dla początkujących. Po dwóch sezonach te osoby zwykle jeżdżą już przyzwoicie co czyni ich sprzęt nieodpowiedni do umiejętności.