Deska Burton Custom X – recenzja

By Marzec 11, 2019 Marzec 14th, 2019 Snowboard
deska burton custom x

Na tej desce trudno jest mi uczyć się nowych rzeczy, np. nowych butterów. Natomiast jeśli trick mam już opanowany i wykonuję go przy dużej prędkości, dopiero wtedy dostrzegam ogromny potencjał tego dość twardego blatu.

Custom X oferuje dużą stabilność podczas jazdy oraz mocne trzymanie krawędzi.

Specyfikacja

Najważniejsze co musisz wiedzieć, to to, że jest to deska twarda, ma kształt “camber” i jej przód jest trochę dłuższy niż tył. Jej sprężystość i twardość są symetryczne tzn. takie same dla prawej jak i lewej nogi.

Konstrukcja jest wzmocniona warstwami z włókna szklanego i węglowego.

Krawędzie w miejscu pod wiązaniami są lekko wybrzuszone czego efektem jest lepsze trzymanie na twardej nawierzchni. Taki odpowiednik libtechowego magnetraction.

Rdzeń deski jest zaprojektowany z myślą o jej wydajności i efektywnym wykorzystaniu energii, którą jeżdżący na nią przenosi. Np. robiąc ollie, na Custom X podskoczysz wyżej niż na desce ze średniej półki cenowej.

Do czego służy Burton Custom X

Przeznaczenie tej deski to szybka jazda w dowolnym terenie, w snowparku oraz poza stokami. Uchodzi za deskę dla profesjonalistów, wielu zawodników half-pipe jeździ właśnie na Custom X.

… a do czego się nie nadaje

Nie nadaje się do wolnej jazdy na oślej łączce. To nie jest deska do nauki. Ćwiczenie czegokolwiek będzie na tej desce kosztować cię dużo więcej energii niż na miękkiej. Każdy błąd grozi przejęciem kontroli przez deskę (czyt. upadkiem).

Nie lubię brać Custom X kiedy mam lekcje. M.in. z tego względu, że kiedy pokazuję na niej sztuczkę z pedałem gazu, muszę się naprawdę wysilić, żeby było to widoczne gołym okiem dla uczniów.

Można z niej zrobić twina

Desk ma kształt kierunkowy tzn. że ma dłuższy “nose” niż “tail” i przez to nadaje się przede wszystkim do jazdy nogą prowadzącą z przodu.

To jedna z największych zalet tej dechy. Można z niej zrobić twina – czyli ustawić wiązania symetrycznie, tak aby “nose” i “tail” były równej długości.

I ja właśnie w ten sposób jeżdżę, choć początkowo nie byłem pewien, czy przypadkiem nie tracę w ten sposób właściwości deski.

Okazuje się, że nie. Producent twierdzi, że przy takim ustawieniu Custom X zachowuje swój performance i podobno wielu snowboardzistów tak robi.

Cena

To największa wada Custom X. Nowy kosztuje ponad 3000 zł. Ta cena moim zdaniem jest trochę napompowana, żeby mieli z czego schodzić. Na szczęście da się kupić taniej.

Pod koniec sezonu jak zwykle są wyprzedaże. Najniższa cena jaką widziałem to 2200 zł. Co nadal jest sporo, ale to już bardziej rozsądna kwota.

Ale jest też dobra wiadomość.

Uwaga: Burton Custom X jak już osiągnie ten pułap cenowy ok. 2000 zł jest jak Volvo z dobrego rocznika. Nie traci szybko na wartości. Wiele razy na aukcjach internetowych widziałem jak ktoś wystawia mega starego Custom X, powiedzmy z 2010, dorzuca stare wiązania i udaje mu się sprzedać za 1500 zł.

Porównaj ceny na ceneo / amazon. Zwróć uwagę, z którego rocznika jest deska:

Custom X na Amazon.

Potestowy Burton Custom X

Jeśli chcesz upolować tę deskę jeszcze taniej, to napisz mi maila. Być może będę miał akurat na stanie jakiś potestowy egzemplarz. Cena w takim wypadku wynosi 1500 – 1600 zł w zależności ile ta deska była używana.

Review

Krzysiek

Przede wszystkim otwartość. Otwartość na zmianę i na ludzi powoduje, że przydarzają nam się niespodziewane, pozytywne historie.   Jestem instruktorem snowboardu. Jest to nie tylko moje hobby, ale również coraz stabilniejsze źródło dochodu. Kocham to co robię. Mogę nauczyć Cię jeździć na desce, a na dodatek zainspirować do zmiany swojego życia na lepsze - tak aby toczyło się ono według Twojego scenariusza. Chciałbym Ciebie zachęcić, żebyś również spróbował robić to w czym czujesz się najbardziej komfortowo. Wykształcenie i wiek nie grają roli. Nigdy nie jest za późno żeby iść za głosem serca. Wystarczy tylko otworzyć się na zmianę i na pozytywnych ludzi, a cudowne, niespodziewane rzeczy zaczną przydarzać Ci się same :). Serio...